Segons l’informe Nielsen 2019 DO Costers del Segre es situa en la quarta DO catalana més consumida a Catalunya
En l’últim any, el creixement de la DO Costers del Segre ha estat de gairebé el +12%, assolint una quota en volum del 3,2%.
Amb creixements molt positius tant en el consum en llars (+5,5%) però encara més en restaurants (+25%).
Lleida, 28 de Juliol de 2020.
Segons l’últim informe Nielsen 2019 que encarrega anualment l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), el creixement en l’últim any de la DO Costers del Segre ha estat de gairebé el +12%, situant la DO lleidatana en la quarta DO catalana més consumida a Catalunya, per darrere de la DO Catalunya, DO Penedès i DO Terra Alta.
Segons es desprèn de l’informe, l’evolució anual de les vendes de vi amb DO Costers del Segre a Catalunya ha anat augmentant progressivament en els últims anys, amb unes vendes de 1.627 M.litres al 2017, un total de 1.650 M.litres al 2018 i ascendint als 1.846 M.litres en el 2019, tot aconseguint la quota de mercat en volum del 3,2%.
L’informe Nielsen analitza l’evolució de les vendes tant al canal alimentació com en l’hostaleria. En el cas dels supermercats, la DO Costers del Segre augmenta dos punts la seva quota de mercat, passant de 3,2% al 3,4%, però és en els restaurants on més augmenta el consum del vi de la DO Costers del Segre, aconseguint una quota del 2,9% (2,6% TAM ON 2018).
Ara bé, aquest informe fa referència a la situació de mercat abans de l’aparició de la Covid-19. La situació ha afectat en gran mesura als cellers de la DO Costers del Segre, degut al tancament de la restauració i les visites enoturístiques. Des del consell regulador s’està treballant en un seguit d’accions de promoció per animar al consumidor lleidatà al consum del vi local i de proximitat.