Els vins de Costers del Segre atrauen més de 70.000 seguidors a Instagram
- Els cellers i el perfil de la DO sumen 72.413 seguidors a la xarxa social
- El perfil de la DO ha augmentat un 47,65% els seguidors en confinament, quatre vegades més que els seguidors dels seus cellers
- Els seguidors dels perfils de cellers han crescut un 11,21% en aquest temps - Un 91,65% de cellers de la DO Costers tenen IG, una xifra superior a la mitjana de Catalunya, que és del 75%
- Un estudi realitzat per Judith Cortina i David Jobé de www.enoturista.cat, amb el suport de la DO Costers del Segre i la Diputació de Lleida Lleida
18 de juny de 2020
Els vins de Costers del Segre atrauen 72.413 seguidors a Instagram, segons l’informe territorial del primer Baròmetre del Vi Català a Instagram, elaborat per ENOTURISTA, amb el suport de la DO Costers del Segre i la Diputació de Lleida. Si desglossem la xifra, el conjunt de cellers aporta 70.080 seguidors i el compte oficial de la DO Costers del Segre suma altres 2.333 seguidors.
urant els dos mesos del confinament, la xifra ha pujat en 7.821 seguidors, el que representa un creixement del 12,10%. Abans de començar el confinament, la suma dels seguidors de tots els cellers era de 64.595 seguidors. En aquest període, han crescut un 11,21%. La pujada del compte oficial de la DO Costers del Segre és quatre vegades superior. Passar de 1.580 a 2.333 seguidors és un augment d’un 47,65%. També en aquest temps, tres cellers de la DO s’han donat d’alta a IG. A finals de maig, un 91,66% dels cellers adscrits a la DO Costers del Segre està present en aquesta xarxa, una xifra superior a la mitjana de Catalunya, que és del 75%.
El confinament dispara el creixement de seguidors del vi de Costers
Durant els primers dies de confinament, entre mitjans i finals de març, el conjunt de cellers de la DO Costers del Segre i el perfil oficial de la DO acumulaven 64.595 seguidors a IG. La gran majoria (63.015) provenia dels 30 cellers que tenien perfil a aquesta xarxa. I la resta (1.580) del perfil de la DO. Dos mesos després, el dilluns 25 de maig de 2020 (data en què l’àrea metropolitana de Barcelona va entrar a la fase 1), el número de seguidors totals havia crescut fins als 72.413. Això equival a 7.818 nous seguidors que suposa un creixement del 12,10%. Una vegada més, bona part provenia de la suma dels comptes dels cellers (70.080), amb tres nous comptes donats d’alta durant els mesos de confinament. La resta d’augment provenia del perfil de la DO Costers, que havia crescut en 753 seguidors, amb un increment del 47,65%.
La DO Costers del Segre protagonitza un augment espectacular
El perfil oficial de la DO Costers del Segre ha incrementat un 47,65% els seus seguidors a IG durant els dos mesos de confinament. De 1.580 a 2.333 seguidors el 25 de maig. És un creixement net de 753 seguidors. Un percentatge de pujada de més del 47%, que és el segon més alt protagonitzat per les DO catalanes en confinament i que representa quatre vegades més que la pujada de seguidors dels cellers.
Una DO jove a Instagram, però amb un llarg recorregut
La DO Costers va arribar a IG més tard que d’altres DO, ja que es va estrenar el novembre de 2018. En aquest temps ha anat fent un creixement regular i sostingut, que s’ha accentuat en els darrers sis mesos, aproximadament. Abans del confinament, el creixement de seguidors es mantenia entre els 100 i els 120 mensuals. En canvi, durant l’estat d’emergència, la mitjana s’ha doblat, fins als 240 seguidors nous de mitjana mensual. A l’abril es va arribar a 368 nous seguidors, que es més del triple de la xifra habitual de creixement. Aquest creixement s’explica pel treball constant que s’ha fet a IG. Al llarg d’aquests dos mesos, s’han fet publicacions diàries al perfil, i s’han renovat constantment les històries efímeres, amb imatges molt cuidades. S’han mostrat les ampolles dels cellers, fent una promoció personalitzada dels cellers. Així s’ha fomentat el consum i la compra online del vi de les terres de Lleida. Aquestes publicacions han tingut un alt percentatge d’agradats i comentaris, per sobre de l’habitual, generant un increment de les interaccions molt valuós. Un dels pilars de la campanya de comunicació a IG s’ha basat en el concurs “La teva llar amb Costers del Segre”. Les millors imatges dels igers consumint vins de la DO Costers es premiaven amb tres lots amb set vins de la DO. S’han aprofitat totes les mencions dels igers i s’han compartit, convertint en ambaixadors molts perfils a IG. Això genera complicitat i augmenta la comunitat.
A més a més, els cellers es van unir per crear un vídeo amb un missatge que vinculava els aspectes més positius de la DO Costers del Segre, fent una crida al consum del vi lleidatà i que també es va publicar a xarxes, donant com a resultat una gran ressò mediàtic. I en les darreres setmanes s’ha fet difusió de la personalitat de cada celler associat, també a través de les històries efímeres i els vídeos de tots els cellers.
Consulteu el Baròmetre del Vi català a la DO Costers del Segre i el Baròmetre a tot Catalunya complert a www.enoturista.cat